Budgetcoach voor particulieren

Wat doet een budgetcoach?

Ik werk als budgetcoach. Ik help mensen weer overzicht te krijgen over hun inkomsten en uitgaven. Dit doe ik voor mensen die werken, mensen die geen werk hebben en ook voor senioren. Daarnaast ondersteun ik nabestaanden bij alle zaken die met geld te maken hebben bij het overlijden van een naaste.

Ik help mensen om orde te scheppen, op papier maar ook in uw hoofd. Wanneer u geen goed overzicht heeft over uw geldzaken, dan kan dat spanning, onzekerheid en ook verdriet veroorzaken. Dit is niet nodig.

Ik zorg dat u het overzicht weer heeft. Ook leer ik u hoe alles werkt, zodat u in de toekomst uw eigen geldzaken perfect kunt regelen. Het doel is dat u mij in de toekomst niet meer nodig hebt.

help mij, neem contact op

 

 

De werkwijze van de budget coach

Ik kom bij u thuis kennismaken. We bespreken uw situatie en samen brengen we de problemen en wensen in kaart.

Afhankelijk van uw situatie en wensen, advisereer ik u een bepaald traject .

Tijdens deze periode kom ik samen met u stap voor stap tot een blijvende oplossing.

Dingen waarmee ik u help:

  • Het opzetten en op orde brengen en houden van uw thuisadministratie;
  • U krijgt een helder overzicht van huidige en toekomstige inkomsten en uitgaven (budgetoverzicht).
  • U krijgt inzicht in uw financiële situatie;
  • Ik help met het  aanvragen van toeslagen en dergelijke;
  • Samen met u eventuele contacten en regelingen treffen met schuldeisers.
  • Samen een budgetplan opstellen.
  • Financiële zelfredzaamheid bevorderen.
     

Budgetcoaching is maatwerk. Tijdens het eerste bezoek wordt de frequentie van bezoeken, email/telefonisch contact en andere werkzaamheden bepaald.

Belangrijk om te weten

Ik lever individueel maatwerk. Iedere cliënt is uniek en krijgt 100 % persoonlijke aandacht.

Wanneer u zelf ook 100% achter de acties staat, heeft ons plan een grote kans van slagen. Ik breng uw financiële situatie in kaart en ik beloof dat ik mij volledig zal inzetten.

Uw eigen motivatie, open- en eerlijkheid en inzet zullen de samenwerking succesvol maken.

Ik ben  betrouwbaar, zorgvuldig, deskundig en betrokken, en ik waarborg  uw privacy.

Achter een probleem zit altijd een verhaal. Vaak een verhaal waar emoties ook een grote rol spelen (bijvoorbeeld scheiding, overlijden partner of ontslag) zeker als dat ook nog eens financiële problemen tot gevolg heeft. Ik zal u zo goed begeleiden en meedenken.

Weet u dat u niet de enige bent met financiële problemen of die hulp kan gebruiken bij uw financiële administratie. Steeds meer mensen komen in de problemen, of raken het overzicht kwijt over hun financiën. U hoeft zich daar niet voor te schamen. Het kan iedereen gebeuren, jong of oud, man of vrouw, met een uitkering of topsalaris.

Wat is senioren service?

Ziet u door de bomen het bos niet meer? Vindt u het moeilijk om uw toeslagen (digitaal) aan te vragen? Weet u niet meer hoe u moet inloggen om uw bankzaken te regelen?

Met al deze dingen kan ik u helpen. Ik kijk over uw schouder mee of ik neem u het werk uit handen. U bent en blijft de baas.

Uw kinderen wonen niet in de buurt. Of ze zijn te druk. Vroeger regelde uw partner alle financiële zaken. En nu staat u er alleen voor. Of u heeft er gewoon geen zin meer in. Hoe dan ook, ik help u graag bij het verwerken van de alledaagse administratieve rompslomp.

U wilt geholpen worden bij het invullen van formulieren, of het indienen van verzoeken, misschien wel voor toeslagen. Of er moeten brieven beantwoord worden, of bankzaken geregeld worden. U moet bijvoorbeeld een periodieke overboeking wijzigen of u moet inloggen om meterstanden via internet door te geven. Of uw CAK-overzichten moeten uitgezocht worden, u bent het overzicht op alle verzekeringen en toeslagen kwijt.

Veel mensen willen graag hun persoonlijke zaken goed documenteren en regelen. Weinig mensen zijn daar echter toe in staat of komen er eenvoudigweg niet aan toe.

Gegevens over belangrijke zaken zijn vaak onverwacht nodig. Het voelt niet goed om dierbaren of een executeur met veel uitzoekwerk achter te laten.

Ik zorg voor een compleet overzicht van alle relevante zaken. Denk bijvoorbeeld aan polissen, pensioenen, hypotheekstukken, notarisaktes, contracten, lidmaatschappen en abonnementen.
Niet meer eindeloos zoeken naar allerlei papieren, maar alles altijd bij de hand.

Wat het ook is, ik kom graag bij u langs wanneer u dat uitkomt. Uw zaken worden geregeld, maar u bent en blijft de baas over uw financiën.


U krijgt weer inzicht en dat geeft rust! En, u heeft er een 'maatje' bij!

Wat is nabestaanden zorg?

Wanneer een geliefde of familielid overlijdt zorgt dit vaak voor veel verdriet. Daarnaast moet er vaak erg veel worden geregeld. Meestal helpt een uitvaartondernemer u met het regelen van de uitvaart. Maar ook na het afscheid blijft er nog veel over om te doen.

U kunt denken aan:

  • zaken die te maken hebben met de erfenis;
  • inkomstenopgave voor toeslagen;
  • aanvragen van uitkeringen en toeslagen;
  • lopende rekeningen opzeggen;
  • WOZ-aangelegen­heden.


Vaak wordt u zonder kennis en ervaring geconfronteerd met keuzes die gemaakt moeten worden of met ingewikkelde financiële zaken.

Dat is niet makkelijk, omdat er emotioneel al veel op u af komt.

Herkent u één van deze situaties of wilt u gewoon niet bezig zijn met administratieve rompslomp? In zo’n periode help ik mijn cliënten op weg met een luisterend oor en maatwerkadvies.

Ik adviseer en begeleid mensen bij emotionele en administratieve zaken wanneer ze daartoe zelf niet in staat zijn. Afhankelijk van de hulpvraag is dat voor korte of langere periode. Soms is één gesprek al voldoende om onduidelijkheden op te lossen.

De erfenisafhandeling, de inkomstenopgave voor toeslagen, WOZ-aangelegen­heden, belastingzaken; dit kan allemaal op uw pad komen bij een verlies. Mensen weten niet altijd precies wat op hun specifieke situatie van toepassing is.

Door mijn ervaring overzie ik het web van regels en wetten. Ik begeleid u en streef ernaar dat u er financieel niet minder van wordt.

help mij, neem contact op